因為情緒奇佳,我打算來說一些勵志的話。

 

 

 

因為對埃及王子的熱愛,惠妮休斯頓的歌我最喜歡的是這首。我以前以為,歌手要能唱出歌曲的靈魂,對歌中意境要有或多或少的認同,現在證實是我想太多了。

我一直認為人要有信仰,所謂信仰指的不是特定神祇宗教的崇拜,而是價值觀跟生活態度,也就是說,你要有個中心思想支持你過生活。就像心中的羅盤,它不能告訴你目的地,但能指引你方向,讓你在人生遭遇阻礙挫折時審視是否走偏了路。

我的人生羅盤告訴我什麼?

它告訴我,無論結果如何,一旦做了決定,過程中要盡力,並且觀察探索,旅程裡的人事物都是滋養的甘泉。

它告訴我,盡量往正向走,當自己放棄自己的時候沒人救的了你。

它告訴我,要懂得珍惜,珍惜路上的風景跟身邊的伴侶,他們有很大的可能沒辦法陪你走到終點。

它告訴我,低落跟快樂一樣是短暫的情緒,等到鋒頭過了以後,你會發現事情也沒什麼大不了。

它告訴我,短暫的沉淺停留沒有什麼,只要你還有繼續走下去的力量。

它告訴我,大部分的時候,人只要還活著就有希望。You will when you believe.

 

 

以上是我的古氏超勵志老梗小物語,可以總結最近面試一直被打槍的心境,也可以送給今天發成績單的某位小朋友,希望你還有在上網@口@

附上歌詞,某小朋友一定要看看,姊姊我難得那麼勵志唷!


 

When You Believe

Many nights we've prayed
With no proof anyone could hear
In our hearts a hopeful song
We barely understood

Now we are not afraid
Although we know there's much to fear
We were moving mountains long
Before we knew we could (oh yes)

There can be miracles, when you believe
Though hope is frail, it's hard to kill
Who knows what miracles you can achieve
When you believe, somehow you will
You will when you believe (oh yeah)

In this time of fear
When prayers so often prove in vain
Hope seems like the summer birds
So swiftly flown away

Yet now I'm standing here
My heart's so full I can't explain
Seeking faith and speaking words
I never thought I'd say
 
There can be miracles, when you believe(When you believe)
Though hope is frail, it's hard to kill
Who knows what miracles you can achieve(You can achieve)
When you believe, somehow you will
You will when you believe

They don't always happen when you ask
And it's easy to give in to your fears(oh)
But when your blinded by your pain
Can't see your way straight through the rain
A small but still, resilient voice
Says love is very near(Yeah Yeah)

There can be miracles(miracles)
When you believe(lord when you believe oh ho)
Through hope is frail(through hope is frail)
It's hard to kill(it's hard to kill oh oh)
Who knows what miracles you can achieve
When you believe(ooh ooh)
Somehow you will
Somehow you will
You will when you believe

You will when you believe
Just believe (oh yeah)
You will when you believe

 

話說這首歌我好像很早以前就po過了,不過應該也沒人會記得,畢竟這裡已經荒廢太久了。





arrow
arrow
    全站熱搜

    米虫殿主 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()